Jenka!

Som ni märkt så har de inte hänt så mycket här på bloggen! :-(
Men kanske kan vi skaka lite liv i den nu när vi förhoppningsvis väntar tillökning i flocken:-)!
Lilla Klein spitzen Jenka som flyttade in i förra inlägget ca 3 år sen (ops!) är parad och ska troligen nedkomma runt den 25 maj!
 
 
Tänkte att jag kanske kunde föra lite anteckningar här. 
18/1 var vi och träffade den tilltänkte hanen Kenzou på en agilitytävling i Linköping. Allt kändes rätt och beslut togs att de skulle bli parning vid nästa löp. 
Torsdag den 14/3 börjar löpet och reseplanen börjar ta form. 
Den 23/3 åker Jenka och jag till Stockholm.  Nathalie och hennes tre hundar, Kenzou hans son Gibbli och lille Musse var på perrongen och väntade när vi efter tre bekväma timmar på tåget anländer. Jenka är lugnet själv hela tiden. Underbara hund ❤️.
 
 
Första kvällen hos killen så blir de en hängning och följande 4 dagar minst en hängning om dagen👍. 
Vi känner oss nog nöjda båda två när vi på torsdag åker hemåt igen. Håller verkligen tummarna för att de är smått på gång✊. 
 
Nu är de 18 dagar sedan första parning och jag hoppas och tror att de e nått smått på gång därinne.
Hon är lugn och mer gosig än vanligt. Verkar lite mer "värdig". Grabbarna här hemma mest Mulle då är ff jätteintresserad av henne.  Och hon är ff svullen där bak. 
Vill lägga in lite kort också men lyckas inte på telefonen. Får se om jag lyckas lösa de.  Ha de gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0