Frövi 100814-15

Nu har vi tävlat igen!
Vi började på lördag morgon med Mulles ag tvåa.
Var en ganska bra bana för oss fick 5 fel för hoppat kontaktfält och slutade 6a.

Alvin gillar inte Border Terriers så när dom är på banan blir han ofta helt rabiat,
skäller morrar och hoppar i buren och se vad som kan hända då:
 
Alvins tur. Skulle värma upp med lite kontakthinder och han kör på. En vända till på gungan tänker jag och kör på och hundskrället vägrar gå upp. Vad har hänt på bara en minut???
In på banan med så där förtroende och givetvis så strular han igen och disk.
Inte bara balanshindren utan allmänt seg och flummig.
Till detta hör att han inte är någon "värmehund" och de var ca 30 grader och fuktigt så det rann på kroppen på en. Hoppklass sen Alvin lika seg här och disk på platten denna gång.
Mulle gör en kanonrunda och slutar på 3dje plats och tar pinne 2 i hopp!!*'ler*.
Söndag morgon Mulle: Banan kändes som en Mullebana.
När vi står och laddar som bäst så ropar dom på oss, dom hade strulat till de och slarvat bort startnr osv.
Men vi gick in och körde något okoncentrerat. Och jag var sen upp till gungan
och han rann ut och tog fel hinder, disk.
Alvin inte riktigt lika seg och flummig som igår, vädret något bättre.
Men krånglar och är okoncentrerad iaf. Flyter ut mycke och drar på sig vägringar som till sist blir en disk.

Hoppklass sen, Mulle först, blir ett missförstånd som resulterar i en vägran och fem fel annars jättebra e sååå nöjd med min gamle gubbe:).
Alvins tur, går som spettet inge flum här inte.
Drar på som bare den och jobbar underbart ända fram till platten där han kör på rakt mot ingången och jag håller alla tummar och tår på att han glömt att han strular med den och det verkar ju så men precis framme ett snabbt skutt åt vänster och utanför, suck bara.
Blir till slut disk på den och jag får hjälpa honom igenom och sen kör vi hela banan i samma rasande tempo som innan. Nu känner jag igen honom skönt de. Bara så tråkigt med platten som han aldrig bråkat om förut.

De e bara påt igen. Tibro nästa gång!  Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0