090329 Blodspår

Hej kompisar!

Ida har vi gjort något kul må ni tro. Matte och Mulle var med i ett spårgäng för ett antal år sedan och nu hade dom bestämt att dom skulle "återuppliva gamla minnen".
Fast när dom tränade då så var det "pinnspår", men ida skulle det testas blodspår.
Och jag fick ett alldeles eget.
 Först fick jag ta på mej en konstig grej som matte kallade sele och sen hakade hon fast ett jäääättelååååångt koppel i den.
Efter det fick jag gå ut en bit i skogen och där på en fläck luktade det jättespännande.
När jag undersökt det en stund så kände jag att lukten liksom bredde ut sig åt ena hållet och strax hittade jag en fläck till osv, osv. Sen när jag nosat vidare ganska många fläckar, vet ni vad jag hittade då?
Jo, en hjortklöv och den var ganska smarrig att sätta tänderna i.
Och ni skulle se matte vad glad hon blev att jag hittade den där klöven,
man kunde nästan tro att det var hon som tappat den där och jag fick hjälpa henne att leta rätt på den.
Jätteroligt var det så det hoppas jag att jag får göra fler gånger:). Storebrorsorna fick också vara med och dom tyckte också att det var roligt.
Tyvärr så åkte vi ifrån kameran hemma så det blev inga kort:/.
Nu är jag jättetrött så nu ska jag sova.        Kramar på er!!!

Kommentarer
Postat av: maud

hejs, vad duktig han e då ;). jo sängen e skön, känns jättelyxig...o fridolf klarade att hoppa upp i den fast den e så hög! kramkram

2009-04-01 @ 08:24:56
URL: http://maudsanglar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0