Höst

Hej!
Vi har gjort ett par tävlingar sen sist.
Först var vi på "Skaraborgsräjset" på Tomtens brukshundklubb.
På lördagen tävlade vi en hopp och en ag-klass. Alvin i 1an och Mulle i 2an.
Vi börjar med Alvin som gjorde två fina rundor, i hopp så klanta matte till de och fick en vägran pga av att handlingen blev lite sen.
I agilityn kom vi ur en tunnel rakt emot balansen och Alvin bara flyter ut och missar uppgången, en 5a igen annars kanonlopp. Bra tryck och följsamhet:).

Mulle: Helt otroligt bra. Hopp oj oj vilken krånglig bana. Banvandra och kände att vi kan lika gärna skita i de. Men döm om min förvåning när både jag och Mulle sköter oss galant och går nolla:). Tävärr så var tiderna snåla så vi fick tidsfel, alltså ingen pinne.
Agilityn en ganska bra bana och han pinnar på och nolla även här, tyvärr 1.5 tidsfel så man kan väl säga att vi var 1.5 sekund från en pinne för det hade det blivit annars, kom 3a:/ suck så tråkigt men kul ändå.


DM i Töreboda. Först 2 individuella klasser en i hopp och en i agility.
Ag- Alvin 10 fel+tidsfel, något okoncentrerad och flummig slutar på 18 plats
Ag- Mulle 10 fel tramp på långhoppet och hopp från gungan slutar på 10 plats

Ho- Alvin 5 fel och slutar på en plats jag inte kommer ihåg:/
Ho- Mulle 0 fel och 12 plats.

Sedan var vi ju med i laget också. Det var Camilla och Semla, Anne och Sune, Ebba och Ditte och så jag Mulle och Alvin. De tre bästa resultaten räknas och mina tre lagkompisar gick in och körde sina rundor med 0 fel och kanontider så mina rundor behövdes egentligen inte men vi körde ändå. Alvin blev diskad men gjorde en jättebra runda ändå. Mulle bar sig åt som jag vet inte vad, bara sprang runt och gapade(skällde) men fick "bara" 15 fel.

LAGET vann DM 2010 skitkul verkligen men känns ju lite som att halka med på en räkmacka;).
Ebba och Ditte blev juniormästare med 2 nollade lopp, GRATTIS!!!    

På lördag bär det av till Jönköping för ytterligare en tävling och helgen därefter ytterligare en och då i Falkenberg. Hörs efter det!     Kram på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0