Snapphanefejden 090722-26

Hallå!
Nu har jag varit med om något riktigt stort må ni tro. Vi har varit i Hässleholm på stor agilitytävling. Massor med hundar och många som jag, sheltisar alltså:).3 dagar fick brorsan vara med. 2st klass 1 tävlingar och en inoffare med 2 starter varje gång. 1:a hoppklassen på onsdagen så gick de riktigt bra 0 fel på hinder men 0,66 i tidsfel. Hamnade på 8de plats av 48 startande. Sen blev de 3 disk i rad och de två sista racen så blev de 15 respektive 10 fel vilket resulterade i en 20 och en 21 plats med ca 50 starter i varje. Lite skillnad mot sällskapet vi var där med som presterade hur bra som helst. Semla blev uppflyttad i klass 3 i båda och tog sin första SM-pinne. Sune blev också uppflyttad. Ja Ja vad ska man säga. De andra ekipagen hemmifrån gjorde också bra ifrån sig. Ingen mer nämd ingen glömd:).
 
Foto på brorsan på hoppbanan sista dagen taget av Anne Karlsson:

Fick även några kort som Anne tagit när jag tränar:

Tränar hopp med svängar.


Kommer jag ut ur tunneln i en rasande fart.

Träffade min riktiga brorsa Felix också på ag-tävlingen. Kändes som om vi kände igen varann.
Vi nosade länge och noga på varann, det var kul. Här är vi:


Efter att tävlingen var slut så åkte vi vidare till Trelleborg där vi bor på Dalabadets camping.
Idag var vi på utflykt till Malmö där vi var och tittade på Turning Torso.

Här har vi picnic vid en lekpark med byggnaden i bakgrunden. Häftig va???



Nu får ni ha de så skönt så hörs vi av. Hundiga pussar på er.





 

Kommentarer
Postat av: Maud

hejsan, kul att se vad ni har för er...och tourning torso känner jag igen vi satt på ett fik nedanför när vi va på mctur för ett par år sen...kram till er alla

2009-07-29 @ 09:16:14
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Det låter ju jätte mysigt, och jätte fina kort :) här hemma har vi det jätte bra, kram på er...

2009-07-29 @ 15:45:29
Postat av: Maud

jo, de va nåt liknande förra gången, fick ta salmonellaprov nu oxå, men va inget. blev risig i magen när vi vart hemma ett par dar, fick feber ett par dar o sen ännu värre magkramper/smärtor o var på toa många!ggr...men nu e de bra igen o jag jobbade helgen...kram

2009-07-29 @ 17:39:39
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: tove - in a wild girl´s heart

fina hundar! min kompis har en sådan.

2009-07-29 @ 17:58:10
URL: http://tovelantz.blogg.se/
Postat av: tove - in a wild girl´s heart

fina hundar! min kompis har en sådan.

2009-07-29 @ 17:58:57
URL: http://tovelantz.blogg.se/
Postat av: tove - in a wild girl´s heart

sv: ja jag skulle aldrig vilja vara utan min vovve. hon skall få valpar vilken dag som helst :)

ja, hon älskar att ta nappen i munnen ;)

2009-07-30 @ 23:06:46
URL: http://tovelantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0